Afnemende maan

De maan staat nu in Schorpioen

Zaterdag 15 juni: Nieuws van het Heliosfront.

Vandaag 15 juni, de 3e zaterdag van de maand was Helios open. Hoewel het er vanochtend niet hoopvol uitzag – het plensde even behoorlijk – klaarde het tegen de middag op en kwam het Heliosteam ondanks wolken en een best stevige wind in actie. Helaas waren zij wel de enigen, op een enkele wandelaar na was er nauwelijks aanloop bij de NVWA en bleef het terras leeg. Dat was verleden week zaterdag wel anders. Ook toen waren we open en met een strak blauwe lucht en een vol terras kregen we volop belangstelling. Ook de zon liet zich toen van haar betere kant zien: iets meer zonnevlekken en in de H-alphakijker waren volop protuberansen te zien en een joekel van een filament. Vandaag moesten we het doen met 3 zonnevlekken en 0 bezoekers en 2 toch tevreden Huygensleden.

IMG_0431M IMG_0438M

In de maanden maart, april, mei en juni is Helios en het zonnelab op iedere 1e woensdag en 3e zaterdag van de maand open.
We zijn dan open zijn voor het publiek, maar natuurlijk ook en vooral voor de leden.
De openingstijden zijn van 11:00 tot 15:00 uur.
Iedereen die langs wil komen is van harte welkom.

Voor de routebeschrijving zie http://www.verenigingchristiaanhuygens.nl/ons/routebeschrijving.

Graag tot dan!

Het Helios Team.