Volle maan

De maan staat nu in Schorpioen

Vrijdag 11 april: lezing kijkerbouw VSRUG

telescopen-bouwenEen duo-lezing op vrijdag 11 april over de zin of onzin van kijkerbouw heden ten dage. Waar komt het succes van de schoolprojecten kijkerbouw dan wel vandaan? De heren Jeanpierre Grootaerd , Guy Wauters en Hans Dekker laten ook een jonge studente uit het Groningse aan het woord, die voor haar ‘personal project’ op school haar eigen telescoop maakte. De VWS Noord Drenthe begeleidde haar op haar speurtocht aan het firmament. Jeanpierre en Guy runnen in Gent de werkgroep Kijkerbouw van de volkssterrenwacht Armand Pien. Zij zijn eveneens verbonden aan de vakgroep Fysica en Sterrenkunde van de Universiteit Gent. Jean-Pierre heeft de spiegels van onze heliostaat geslepen. De heer Gerrit Burggraaf overhandigt een Cassegrainset aan Guy en Jean-Pierre. Hans Dekker geeft nadere uitleg. Om 20:00 uur is de zaal open en ben je van harte welkom. Zoals gebruikelijk beginnen wij om 20:30 uur.