Wassende maan

De maan staat nu in Maagd

Promotie Huygens op vrijmarkt Koningsdag

Met Kees van der Perk als inspirator heeft de vereniging zichzelf net als vorig jaar gepresenteerd op de vrijmarkt in Papendrecht. De kraam, die naast Kees werd bemand door Maarten Pauw en Roland van Milaan, trok de nodige interesse van jong en oud. Paul heeft zijn zonnetelescopen (wit licht en H-Alpha) naast de kraam opgesteld. Helaas werd de zon vaak door wolken uit het zicht onttrokken, maar veel mensen hebben toch zonnevlekken kunnen zien. Ook was er een prachtige protuberans te zien in de H-Alpha-kijker.

2015-04-27 15.54.21

Wie zich meer in sterrenkunde wil verdiepen is natuurlijk van harte welkom om een keer op een verenigingsavond langs te komen (zie hier ons programma). Wie gewoon een keer (of vaker) ’s avonds door de telescoop naar de sterren wil kijken kan zich melden voor onze sms-dienst.