Volle maan

De maan staat nu in Waterman

En de winnaars zijn…

Winnaars van de avond: Ans, Henk, Wilma

Zoals gewoonlijk was de eerste verenigingsavond van het kalenderjaar een gezellige bijeenkomst met meegenomen hapjes en drankjes uit ieders kast. Na een kort welkomstwoord van voorzitter Frans Rodenburg en een toost op het nieuwe jaar moesten de hersens alweer snel gaan kraken: tijd voor de verschrikkelijke AstroQuiz!
De AstroQuiz, gemaakt door Arie, Paul en Jan, bestond dit jaar jaar uit drie ronden: een ‘2 voor 12 quiz’, twee series ‘per boogseconde wijzer’ en nieuw-nieuw-nieuwww: een interactieve ‘Kahoot AstroQuiz’. Hierbij moesten antwoorden via de smartphone ingegeven worden en was de strijd om de bovenste plaatsen voortdurend centraal op het scherm te volgen.

Ook zoals gewoonlijk werd er door de deelnemers gezucht en gesteund en was het geen appeltje-eitje. Het applaus voor de winnaars was dan ook dik verdiend!
De 2 voor 12 quiz werd glansrijk gewonnen door Ans. Ruim als eerste wist ze het woord SPECTROSCOOP te ontrafelen.  Wilma was een ster in het duiden van de tekens van de dierenriem en met een beetje hulp van Cees ging ze er vandoor met de boogsecondewijzer-troffee. En Henk werd de onbetwiste Kahoot-koning!
Hulde voor deze drie kanjers, maar voor ook alle andere dappere strijders. Alleen het meespelen was al bijna net zo leuk als het winnen. 🙂