Volle maan

De maan staat nu in Weegschaal

Sterrenkunde voor bedrijven

Vereniging Christiaan Huygens: Sterrenkunde voor iedereen

Christiaan Huygens is een vereniging uit Papendrecht en heeft als doelstelling kennis van sterrenkunde breed te delen. Zowel in theorie, als in praktijk. Om aan geïnteresseerden te vertellen wat er zoal in het heelal speelt, organiseert de vereniging diverse activiteiten.
Uw bedrijf kan een rol spelen om de kennis over sterrenkunde in de regio’s Alblasserwaard en Dordrecht te behouden en uit te breiden.

In deze brochure bieden wij u een paar producten aan en vragen of u daarvan gebruikt wilt maken.

Geschenken

Gedurende het jaar zijn er diverse gelegenheden waarop u uw medewerkers een leuke attentie wilt geven, zoals een verjaardag of feestdag. Wat is er nu leuker dan een origineel geschenk voor medewerkers met interesse in sterrenkunde? De volgende geschenkbonnen zijn beschikbaar:

Jaarlidmaatschap voor € 52

Uw medewerker krijgt een lidmaatschap voor een jaar en is daarmee direct volledig lid van onze vereniging.

SMS waarneemabonnement met syllabus voor € 15

Uw medewerker krijgt een jaar lang via een SMS bericht een uitnodiging om te komen kijken naar sterren en planeten in onze sterrenwacht. Deze waarneemavonden zijn doordeweeks wanneer het helder weer is.

Adoptieplan sterrenwacht

U hebt vast wel eens gehoord van het adopteren van een boom in het kader van natuurbehoud. Voor het behoud van regionale kennis over sterrenkunde voor amateurs en liefhebbers is het mogelijk dat u een onderdeel van de sterrenwacht adopteert.
Het geld dat u op deze manier ter beschikking stelt komt ten goede aan verbetering en onderhoud van de sterrenwacht, die bestaat uit een koepel en een tweetal telescopen.
Vereniging Christiaan Huygens heeft het plan opgevat om de koepel het komende jaar te gaan automatiseren. Wanneer dit plan is uitgevoerd, dan is het mogelijk om zonder handmatig ingrijpen de sterren te volgen vanuit de koepel. Daardoor wordt het ook mogelijk om zonder de koepel met de hand te moeten draaien een langere foto opname te maken. Uiteraard komt dit de kwaliteit van de astrofoto’s ten goede.
Verder is het nodig om bepaalde onderdelen van de koepel grondig te repareren, zodat de apparatuur binnen de koepel goed beschermd blijft tegen de invloed van het weer.

Als tegenprestatie kunt u het volgende verwachten: Een naambordje van uw bedrijf aan de buitenkant van de koepel (ter grootte van een A4).

U kunt een gedeelte van de sterrenwacht adopteren voor € 150,–

Kunstuitleen

Binnen onze vereniging zijn diverse leden zeer bedreven in het maken van astrofoto’s. Een aantal van deze foto’s is op een canvas gezet.
U kunt deze canvassen huren. Tweemaal per jaar krijgt u dan een heelalfoto aan de muur, zodat u wat afwisseling hebt, en telkens een heelalfoto aan de muur hebt hangen.

Voor € 100,– hebt u het hele jaar door een kunststuk aan de muur hangen, en ondersteunt u onze vereniging

Reclame uiting op onze website

De afgelopen jaren trekt onze website vele bezoekers. In 2014 ruim 17.000, en voor 2015 komen we ook op dit aantal uit (t/m oktober 14.000 bezoekers).
Daarmee is onze website interessant voor bedrijven om hun boodschap te uiten aan geinteresseerden in sterrenkunde.
In overleg bepalen we de beste plaats voor uw reclame uiting, want het is niet onze bedoeling om van onze website een commercieel circus te maken.

Neem contact op voor de prijs

Interesse?

Digitale folder

Voor iedereen die het verhaal nog eens rustig wil nalezen, hebben we ook een digitale (PDF) versie van de folder. Dubbelklik op de afbeelding om de PDF ‘sterrenkunde voor bedrijven’ te downloaden. Let op: de folder is twee pagina’s, met elk drie kolommen. Hieronder staat pagina 1.

folder